Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Sprzęgło chyba się kończy...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Sprzęgło chyba się kończy...

    zpluta, a może lepiej założyć nowy wątek żeby czytelnie było? IIedycja... :wink:
    Franek

  • #2
    Sprzęgło chyba się kończy...

    Witam wszystkich, mam pytanko. Czy można sprawdzić stan tarczy sprzęgła bez ,,rozpoławiania" silnika i skrzyni biegów. Silnik 1,9TDI AGR. Dzięki z góry.Pzdr.
    robert74

    Komentarz


    • #3
      Przyspieszaj na 4 biegu i w trakcie przyspieszania ok. 100 120 km/h błyskawicznie wcisnij i puśc pedał sprzęgła szarpnięcie bez wyraznej zwyżki obrotów swiadczy że zespół tarcza docisk są jeszcze w dobrym stanie.
      pzdr S.D.
      pryncypal

      Komentarz


      • #4
        Ja bym takich akrobacji nie wyprawiał przy 120 km/h :|

        Komentarz


        • #5
          Salvatore.
          To nie jest żadna akrobacja tylko stary sposób na sprawdzenie srzęgła.
          pryncypal

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Salvatore
            Ja bym takich akrobacji nie wyprawiał przy 120 km/h :|
            Mnie w "mechaniczowce" uczyli ze wbijasz 3 bieg zaciagasz reczny i probujesz ruszyc z miejsca, jezeli nie ma uslizgu to octa zgasnie. Chyba bał bym sie takiego wbijania 4 przy 120 km/h synchro moze nie wytrzymac a sprzeglo tez moze objechac i wtedy bedzie przypalone na 100 %, ale moze sie nie znam bo mlody jestem :diabelski_usmiech

            PS: Jeżeli auto dobrze sie zbiera i nie slizga na obrotach to mozesz jezdzic do upadlego ( ale jezeli wystepuja uslizgi to nie czekaj tylko odrazu do mechaniorow bo potem bedzie tylko drozej ...)
            Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

            _

            Komentarz


            • #7
              Dzięki za odzew, spróbuję w ten sposób.
              robert74

              Komentarz


              • #8
                A ja slyszalem jeszcze o innej metodzie, wibjasz bieg i cisniesz ... 8) jak ida obroty i rosnie predkosc to jest ok , jak tylko obroty to nalezy sie udac do mechanika ..
                miauuuuuuuuuuu!
                O1 SLX

                Komentarz


                • #9
                  Re: Sprzęgło chyba się kończy...

                  Zamieszczone przez robert74
                  Witam wszystkich, mam pytanko. Czy można sprawdzić stan tarczy sprzęgła bez ,,rozpoławiania" silnika i skrzyni biegów. Silnik 1,9TDI AGR. Dzięki z góry.Pzdr.
                  A tak wogole to jest jakis powod tego sprawdzenia? dzieje sie cos? czy tylko tak chcez wiedziec czy jest wsio w porzadku ? :roll:
                  Jaki masz przebieg auta?
                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                  Komentarz


                  • #10
                    Powodem sprawdzenia jest duży przebieg (ok 380 000) nie chcałbym stanąć w najmniej odpowiednim momencie. Pedał sprzęgła jest dosyć ,,wysoko", przy włączaniu pierwszego biegu czasami zgrzytają zęby. Generalnie sprzęgło ciągnie, paloną gumę można poczuć, ale interesuje mnie grubość tarczy (okładzin). W niektórych samochodach można to sprawdzić odkręcając jakąś osłonę, np. starsze modele OPLA. W SKODZIE tego nie zauważyłem.
                    robert74

                    Komentarz


                    • #11
                      mam podobny problem co kolega tylko ze jak wzucam 1 bieg to nie zgrzyta mi tylko czasami nie mogę go wogle wrzucić muszę się troszkę namęczyc, czy podcianięcie linki sprzegła by cos pomogło w tym przypadku. bo czasami wszystkie biegi wchodzą dobrze a czasami nie chca ( zgrzytania zębów nie ma jak do tej pory). mam nadzieje ze nie namotałem :P

                      Komentarz


                      • #12
                        Tam nie ma linki tylko jest uklad hydrauliczny zasilany plynem hamulcowym (ten sam obwod co hamulce)
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Tam nie ma linki tylko jest uklad hydrauliczny zasilany plynem hamulcowym (ten sam obwod co hamulce)
                          Czyli zmieniajac plyn hamulcowy zmieniam go tez w ukladzie hydraulicznym? Czy musze tam gdzies specjalnie jeszcze go spuscic? :roll:
                          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                          Komentarz


                          • #14
                            Nie wiem nie grzebalem, ale tam jeszcze powinien byc osobny odpowietrznik, wiec dopiero wtedy plyn wyleci calkiem.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz


                            • #15
                              czyli wychodzi ze sprzęgło jest do wymiany w takim razie skoro mam taki problem z tym biegiem nr 1 . czy moze byc jeszcze jakaś inna przyczyna??
                              ale robiąc ten test co kolega któryś pisał ruszyć na ręcznym z 3 biegu to samochód mi gaśnie czyli wychodzi ze jest jednak dobre ?? ://

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X